סידור ארונות מטבח

החלטתם לשפץ את הבית או לערוך ניקוי יסודי של המטבח? תרשו לנו להתמקד בנושא של סידור ארונות מטבח, ועד כמה חשוב לבצע סידור פנימי של ארונות מטבח, כאשר מבצעים ניקיון יסודי ו/או שיפוץ כללי של המטבח או הבית.

בואו נודה, ניקיון בלי סדר, סדר בלי ניקיון, זה לא עובד ביחד. מה הכוונה? הכוונה היא שלא ניתן לבצע ניקיון מבלי לסדר. דמיינו לעצמכם שאתם מנקים את המטבח, אבל רק מנקים בלי לסדר, בלי למיין את הכלים, לזרוק או למסור את מה שלא משמש אתכם יותר, למיין את סוגי הכלים בהיגיון מסוים. אולי המטבח שלכם נקי לחלוטין, אבל חוסר הסדר משפיע גם על תחושת ואווירת הניקיון.

איך לסדר ארונות מטבח – הכנת תוכנית

זה אולי יישמע לכם מוזר וגם מצחיק, אבל אנו בהחלט ממליצים על הכנת תוכנית כיצד תרצו שייראה המטבח שלכם. זו לא חייבת להיות תוכנית בכתב, מספיק שאתם יודעים היכן אתם בוחרים לשים כל דבר. ראשית יש להבדיל בין אוכל לבין, כלים, נכון? 

אם למשל יש לכם מטבח עם ארונות עליונים ותחתונים, אולי תרצו לחלק אותו כך שכל האוכל למעלה וכל הכלים למטה? אם יש לכם ילדים קטנים, ולא תרצו שיתקרבו לכלי זכוכית או לסכינים מסוכנים, אולי תעדיפו לשים את הכלים למעלה? מה שחשוב הוא לא להתחיל לסדר מבלי שעצרתם לרגע לחשוב לגבי סידור פנימי של ארונות מטבח. היכן תאחסנו את הכלים החשמליים? היכן תאחסנו אוכל יבש כזה או אחר? מומלץ לתכנן את הדברים.

נגישות

כאשר אתם מתכננים את סידור המטבח, קחו בחשבון גם נגישות, מה הכוונה? כלים או סוג אוכל שאתם משתמשים בו יותר, שיהיה נגיש יותר, בארונות או במקומות נגישים, וציוד או אוכל נוסף, אפשר לאחסן בארונות פחות נגישים.

סידור ארונות מטבח בפועל

קודם כל, בואו ניפטר מכל מה שלא משמש אתכם יותר. אלא אם כן חשוב לכם לשמור ציוד וכלים שלא נגעתם בהם מספר שנים, תסכימו איתנו כי יש סיכוי טוב שמישהו אחר יכול ליהנות מהם יותר. ניתן למסור למוסדות צדקה, למכור ביד 2 או גם לתת לילדים או למשפחה, נכון? יש אנשים שאוהבים לשמור כלים רבים בהם לא נגעו 20 שנה, ויש גם את הגישה שאומרת – אם לא נגעתם בכלים מעל 5 שנים, לשם מה לשמור? כל אחד והגישה שלו, מה שבטוח, שאם תמסרו / תמכרו ציוד שאינכם משתמשים בו יותר, זה לא רק יפנה מקום במטבח, זה גם יעזור לאנרגיית ההתחדשות לתפוס את מקומה. 

לאחר שפינינו מקום, ההמלצה היא להוציא את כל הציוד החוצה. אי אפשר לסדר ולהשאיר במקום, נכון? מה גם שחשוב לנו לנקות את הארונות ואת כל המטבח באופן יסודי. אגב, המלצה נוספת, מהניסיון שלנו, כדאי לבצע את העבודה הזו מכל הלב, וכשממש נכנסים לזה, אחרת, זה לוקח יותר זמן ובדרך כלל גם לא ממש כיף.

אז שמתם מוסיקה, יש לכם תוכנית, נפטרתם מכל מה שאתם לא משתמשים בו יותר, נהדר! כעת הגיע העת להוציא הכל, לנקות, ולהחזיר את כל הציוד, הכלים והאוכל היבש, לפי הסדר החדש.

שימו לב לקחת בחשבון שזה יכול לקחת המון זמן, ומטבח הוא אחד המקומות בבית שלא ממש ניתנים לניטרול זמן רב, נכון לכן כדאי לבצע את הדברים בצורה מתוכננת ומסודרת, ואף להיעזר בשירותים מקצועיים כדי לבצע זאת במינימום זמן ובמקסימום הצלחה!

מאמרים נוספים באותו הנושא

מטבח מסודר ונקי

להצעת מחיר חייגו:
050-8092617

מאמרים אחרונים שעלו לאתר

ניקיון לאחר שיפוץ
נגן וידאו
ניקיון דירה חדשה
נגן וידאו
ניקיון לפני כניסה ואכלוס
נגן וידאו

כתבות ומאמרים נוספים

שאולי תאהבו

ניקיון בתים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר
לניקיון הבית? התקשרו עוד היום 052-6881837
השאירו פרטים ונציגנו יצרו אתכם קשר