סוגי פוליש לרצפות שונות

תוכן עניינים

פוליש לרצפה לכל ריצוף טיפול שונה הוא מאמר שעוסק, איך לא, בפוליש לרצפה, שהוא תחום ענק בפני עצמו. בכל ריצוף טיפול שונה דוגמה, לרצפת שיש מבצעים פוליש קריסטל, ולריצוף גרניט פורצלן לא עושים פוליש כלל.

לעומת זאת בטון מוחלק מנקים שונה מניקוי רצפת צפחה וטרקוטה, במיוחד רצפה מצוירת ורצפת פרקט, מצריך שימוש בחומרים עדינים. אך נתחיל ברצפות מסוג שיש ונמשיך לשאר סוגי הרצפות הנפוצים בארץ, ונשתדל לא לפסוח על הרצפות המופיעות לרוב בבתים ודירות. ריצוף שיש כשלעצמו מונה מאות סוגים, כל שיש צריך טיפול נכון ושימוש בחומרים המתאימים לו, על מנת להגיע לתוצאה מושלמת.

על פי רוב ברצפת שיש מבצעים הברקת קריסטל חלקם אף מורחים סילר, אך יש לא מעט סוגי שיש שלא ניתן לעשות קריסטל, כמו אבן טבעית. המרקם של השיש לאחר החיתוך במפעל ניחן במראה גס, ולכן מצריך ליטוש בעזרת מכונת יהלומים מיוחדת, המחליקה ומבריקה את הטקסטורה. אך לאחר ניסורו של המחצב היקר הזה, המפעל מוכר אותו במרקמו הגס ללקוחות החפצים לרצפו בחצרות, מה שמוזיל את עלותו. כשרצפתם שיש לא מעובד בחצר ביתכם, חשוב מאד לשמור על המראה היפה שלו לאורך זמן, לכן צריך חברת פוליש מקצועית לטפל בזאת.

כיצד לנקות שיש ולשמור עליו לאורך זמן

תחילה צריך לנקות אותו היטב בעזרת מכונה מכל שאריות חומרי דבק רובה וצבע, ולשטוף היטב בעזרת קיטור בלחץ גבוהה מאד. לאחר יבוש מוחלט [מומלץ יומיים לאחר מכן] מורחים עליו חומר הגנה מספיגה, והמראה יהיה מבריק או מט לפי טעם הלקוח. רצפות שיש המרוצפים בבתים ודירות בדרך כלל מלוטשים, המראה שלהם מבריק מלכתחילה, ולכן פוליש קריסטל ישמור על ההברקה. הסוגים הרכים יותר כמו שיש כרמה או שיש סרפג'נטה האיטלקים, העזרים בעיבוד שונים כמו כן החומרים הנלווים, על מנת לא לשרוט אותם. ברצפות שיש אלו חייבים גם למרוח חומר מונע ספיגה, הרצפות האלו סופגות כמעט כל נוזל בקלות יחסית, לכן הטיפול מומלץ.

רצפות שיש גם צריכות אחת לכמה שנים חידוש, וזה ללא כל קשר לטיפול רציף בפוליש קריסטל, הן פשוט נשחקות ומתכערות. לא נאריך כי יש מספיק אינפורמציה רלוונטית באתר בנושא זה, רק נומר שזה יתרון עצום שאחת ל10 שנים, ניתן לחדש את הרצפה. היום יש הרבה סוגים שונים של שיש, הנראים בדרך כלל בחצרות בתים פרטיים כמו ה-blue stone, צפחה, וסוגים רבים אחרים. סוגים אלו קשים מאד לניקוי במידה ונמרחו עליהם חומרי בנייה כתוצאה מהשיפוצים, אך אם קרה כך, עדיין ניתן לנקות זאת. שיש בחצר שצבעו דהה כתוצאה משמש שהיה חשוף לה, ניתן לשיקום והתוצאה יכולה להיות מרשימה, אך לא להחזרת המראה במדויק.

פוליש לרצפת גרניט פורצלן

פוליש לרצפה לכל ריצוף טיפול שונה ובטח שמדובר ברצפת גרניט פורצלן. רצפה זאת נכנסה בסערה לפני כעשרים וחמש שנה לארצנו, התחילה את ראשית דרכה באיטליה, והמגוון הרחב שלה, רק הולך ומתעצם. היום הרבה חברות בעולם מייצרות את רצפת הגרניט פורצלן כולל בארצנו, כל אחת משפרת את איכות החומר, ומגוונת בדוגמאות מרשימות.

ללא ספק רצפות אלו הולכות להחליף כל סוג של ריצוף, וזאת בגלל חוזקן ושלל הדוגמאות המועתקות באופן מושלם, לכל ריצוף. יש רצפת גרניט פורצלן הדומות לכל סוגי השיש הקיימים, לכל רפות העץ הקיימות, ובשנים האחרונות אפילו לרצפות המעוטרות בציורים. בואו נכנס לעולם הגרניט פורצלן וננסה לנגוע בנקודות חשובות, ומי יודע אולי זה ישנה לכם את ההחלטה, לריצוף הבית שלכם.

כמו שכבר אמרנו לפני, היום המון חברות בעולם מייצרות את הרצפה הזאת, אך חברת ניקיון איכותית לבתים שלנו, באופן אישי, מעדיפה את הרצפות המיוצרות בספרד ואסביר. התערובת בעזרתה מכינים את המרקם העיקרי ברצפה זאת, עשוי משיש גרניט הנטחן לאבקה, ומעורבב בדבקים מיוחדים העמידים בטמפרטורה גבוהה. לאחר ערבוב החומר הוא מונח על תבניות ענקיות, ומוכנס לתנור מכני בטמפרטורות הקרובות לאלף מעלות חום, ולאחר מכן מעובד. חיתוך החומר נעשה בעזרת לייזר למידות הרצויות, מלוטש לאחר מכן ביהלומים מיוחדים למידת ההברקה, והמרקם הרצוי.

רצפת הגרניט פורצלן נעשית גם במידת חספוס רצויה ולכן, נקבע לה דרגת חספוס ממוספר מאחת עד עשר, וכן גם מידת הברק שלה. יש רצפת גרניט פורצלן מט ויש מבריקה, רמת האיכות והגימור היא אחרת בכל רצפה ורצפה, לכן מומלץ לבדוק לפני הקנייה. היום יש חיקויים זולים המיוצרים בעיקר בסין, לקוחות רבים מתפתים ומעוניינים לחסוך אבל צריכים לזכור, לפעמים הזול יעלה ביוקר. רצפות הגרניט פורצלן המיוצרות בספרד ללא ספק הן היקרות ביותר, אך גם כאן מומלץ לבדוק בפרמטרים של צפיפות החומר, ושחיקתו לאורך זמן. עוד בעניין פוליש לרצפת גרניט פורצלן.

ניקוי רצפת גרניט פורצלן מצריכה חומר מתאים.

לאחר שרכשתם ורצפתם את הבית מסתבר שהרצפה התלכלכה מאד כתוצאה מהשיפוצים, לכן חייבים לנקות אותה, וכשמחפשים ניקיון אחרי שיפוץ עולה השאלה – האם צריך פוליש?

ובכן במובן של הברקת הרצפה הוא אסור בהחלט, אך קרצוף הרצפה ב עזרת מכונת פוליש הוא הכרחי, לכן נהוג לומר פוליש לגרניט פורצלן. ניקוי רצפה שהדוגמה שלה היא מט על פי רוב מעט מחוספסת, לכן נעזרים ברשת עדינה מאד להסרת לכלוך קשה, ומקרצפים במים נקיים. חשוב מאד להשתמש בחומר מתאים לרצפה זאת אחרת, הרובה בין האריחים יפגע למרות שעל פי רוב, לרצפה לא יקרה מאומה.

לרצפה שהסוג שלה הוא מבריק, אסור להשתמש ברשת להסרת לכלוך, אחרת ישאיר סימני שריטות שאינן ניתנות לתיקון כלל. גם קרצוף הרצפות המדמות שיש מבריק מצריך זהירות מוגברת, שכן מידת הגסות של כרית הקרצוף יכול להשאיר סימנים מעין אלה. לא אשקר ואומר שנתקלנו לא מעט ברשלנות פושעת של משפצים, שחומרי הרובה שהשתמשו נמרחו על רצפה מחוספסת במיוחד, ולא ניתן היה לנקות. לכן האופציה היחידה שנשארה היא להשתמש בהתזת חול, ובמקרים רבים זה לא ניתן במידה ומדובר בשטח פנים, לכן היזהרו והקפידו.

לסיכום גם לרצפת גרניט פורצלן יש יתרונות וחסרונות, אך אם נזהרים כראוי בזמן הקניה והשיפוץ, נהנים לאורך זמן ממראה מהמם.

חידוש רצפת פרקט ודק

מוזר לומר שוב ושוב שזה עולם בפני עצמו אבל מה לעשות זה כך, תחום הפרקטים הוא תחום ענק לא פחות מרצפת גרניט פורצלן, ומוכר בעולם אף יותר. רק בארצנו אני מכיר לפחות 50 סוגים של פרקטים, חלקם לוחות מעצים עתיקים יותר חלקן פחות, וזה משפיע על גוון הפרקט. רמות הגימור גם הן שונות, יש את הפרקטים המעובדים ברמת עדינות עד שהופכים לחלקים כמו שיש, ויש את הגסים יותר.

פרקט העשוי בצורה מלאכותית כמו לימנציה וכאלו, אינו ניתן לחידוש, פרט לניקוי פוליש לרצפה והברקה שיפה לו, אך לא מעבר לכך. פרקט מלאכותי עשוי מנשורת עץ דקה המעורבב בדבק מיוחד, ומלוטש לאחר מכן בעזרת מכונות ליטוש רובוטיות, ולא ניתן לחדש כלל. לעומת זאת פרקט מעץ טבעי ניתן לחידוש לפחות 15 פעמים במהלך חייו, ואם נשמר, יכול להחזיק מאות שנים בוהק ומרשים. עוד בנושא ניקוי בתים עם רצפות פרקט.

פוליש לרצפה ישנה [בלטות פשוטות]

הרצפה המוכרת לנו משנים עברו עדיין נמצאת בלא מעט בתים ודירות, ולא פעם אנו נתקלים בשאלה האם ניתן ליפות אותן ולעשות ניקיון בתים יסודי, שכן הרצפה התיישנה. כבר בסוף שנות החמישים של המאה שעברה החלו לרצף בלטות, בגדלים של 20 על 20 ומאוחר יותר בגדלים 30 על 30 ס"מ, ולכולם מכנה משותף אופן עשייתן.

רצוף הטראצו הומצא כפתרון מהיר וזול למעשה הומצא בישראל, ונעשה באופן ריסוק שיש זול לשביבי אבן,ויצורו לאריח בעזרת חומרים מתאימים. כמובן שבמשך השנים לקראת סוף שנות השבעים והשמונים, שכללו את המראה והוסיפו שביבי שיש יקרים יותר, כמו הפרלאטו והקרארה. רצפות אלו חזקות מאד ויכולות להחזיק לא רק עשרות שנים אלא מאות, ותמיד יהיו ניתנות לתיקון וחידוש, כי הטקסטורה שלהם עבה מאד.

פוליש לרצפת טראצו ישנה

נפתח ונאמר שרצפות אלו בדרך כלל ישנות מאד, והן על פי רוב אבדו מיופיין, ולעתים אף נהרסו משימוש לא נכון בחומרי ניקוי שונים. במקרה הפשוט והקל במידה והרצפה נשמרה כראוי, ניתן יהיה לבצע קרצוף פשוט עם מכונה, ולהבריק בעזרת פוליש קריסטל או ווקס. אך לא תמיד זה המקרה לפעמים צריך חידוש רצפה בעזרת ליטוש, כלומר להסיר השכבה הפגועה ברשתות יהלום, ולעתים אף באבן.

יש לציין שלאחר ליטוש מרצפות אומנתי זאת המראה הוא כמו שיש, ההברקה בו בוהקת אפילו יותר, והמראה מעשיר את מראה הדירה.. המחיר שתוציאו בעקבות חידוש הרצפה יהיה זול לאין ערוך מהחלפתה, והמראה יהיה הרבה יותר מדהים ממה שאפילו תוכלו לדמיין.

פוליש לרצפת פרקט טבעי מומלץ אחת לשלוש שנים.

אז כיצד מבצעים פוליש על רצפת פרקט?, האם לא יכול להיגרם נזק מהטיפול? ובכלל כיצד ניתן לחדש פרקטים?, כל זאת בשורות הבאות. נתקלנו לא מעט בטיפולים כושלים של לקוחות לרצפת פרקט, חלקן ניתנות לטיפול באופן יחסית קל וזול, ולפעמים טיפול קשה מלכלך ויחסית יקר יותר. הטיפול הפשוט יותר יעשה בעזרת מכונת קרצוף כשנעזר בכרית עדינה, ובעזרת מריחת חומר מדולל במים עם מטלית לחה, נמרח את הפרקט.

בעודו לח נקרצף אותו היטב להוצאת כל השומנים והמריחות שנעשו בעבר, נייבש אותו היטב ונמרח עליו, סילר או פוליש מתאים לעץ. חידוש פרקט שאיבד את יופיו ונשחק עם הזמן מחפצים שנגררו וכיו"ב, אנו מחדשים בעזרת מכונת ליטוש, המסירה את השכבה העליונה. לאחר הסרת השכבה הראשונה ממשיכים בכריות ליטוש עדינות יותר, ומגיעים לרמת ההחלקה הנדרשת, להכנת השטח למריחת פוליש. החומר הנמרח על הפרקט במידה ולוטש הוא שונה, והנדרש מהחומר הוא בראש ובראשונה החזרת הצע הטבעי שלו, והברקה מט משי או מבריק לפי בחירת הלקוח.

פוליש לרצפת בטון מוחלק

בעשור האחרון במיוחד אנו נתקלים באולמות תצוגה רבים המרוצפים בטון מוחלק, אבל לא רק, גם בתים ודירות החלו לרצף סלונים בבטון מוחלק. לרוב הרצפה נמרחת לאחר מכן באפוקסי על מנת לכסות את הבטון, ולתת לו מראה מבריק שישמר לאורך זמן, אך גם הוא נעלם וצריך חידוש הברקה. חשוב מאד להקפיד על איכות הבטון אתו אנו הולכים לרצף, היות ואינו מעורבב בחצץ, הבטון חשוף לפתיחת גידים וקרעים במשך הזמן.

לכן חשוב שאיכות הדבק והמלט אתו מערבבים, תהיה לא רק חזקה אלא גם גמישה לתנועות הקרקע, כך לא יפתחו קרעים. לאחר יציקת התערובת על הרצפה והחלקתה מגיע שלב מריחת האפוקסי, גם חומר האפוקסי חשוב ואיכותו היא קריטית, לשמירה על הבטון. בטון מוחלק כפי שאמרנו אינו מכיל חצץ וברזל כלל לכן הוא רך, חומר אפוקסי איכותי יכול גם כן לשמור על הבטון, מפני סדקים וקרעים בהמשך. עוד בעניין פוליש לבטון.

פוליש לבטון מוחלק ישמור על מראה מבריק.

כיצד אם כן נשמור על מראה נקי ומבריק של רצפה זו?, מניסיון רב שצברנו במשך השנים בתור חברת ניקיון דירות המבצעת פוליש, ננסה להסביר לכם בפעולות פשוטות, כיצד גם לטפל בו בעצמכם. אך נתחיל בזאת מאחר ואתם קוראים שורות אלו כנראה שלא טיפלתם במשך השנים, ולכן אתם צריכים חברת פוליש לרצפה לבית וניקיון שתחדש זאת תחילה.

רצפת בטון צריך להדגיש מאד רגישה לחומרי ניקוי, חומר הניקוי אתם משתמשת חברת ניקיון שאינה מקצועית, מחייב זהירות ואחריות מרבית. רצפת בטון מוחלק מאד רגישה לחומרים המכילים חומצת מלח, או חומרים המכילים אקונומיקה מכל סוג, זה יכול להיגמר רע מאד. אם הרצפה התיישנה אמורים להחליק אותה בעזרת רשתות עדינות מאד, ולאחר מכן מורחים אותה בחומר אקרילי משובח, לגימור מושלם.

העזרים הנלווים למכונת הקרצוף חייבים להיות רכים ועדינים, והחומר הנמרח בסיום חייב להיות על רצפה יבשה לחלוטין, מומלץ בעזרת רולר. לטיפול שוטף לאחר כל הפעולות שהזכרנו, מומלץ מאד לשטוף בעזרת מטלית נקייה, ולהוסיף למים נוזל הברקה של חברת יעקבי.

פוליש לרצפה מצוירת

בראשית המאה הקודמת רוצפו רוב בתי המגורים ברצפות מצוירות, חלקן היו דמויות שטיח, והחלק האחר סתם רצפות בצבעים שונים. אל לנו להבין מזאת שהם קיימים רק כמאה שנה, כבר במאה ה11 יש ממצאים ארכיאולוגיים לרצפות מצוירות שנמצאו עדיין בשלמותן. הרצפות האלו כבר הזכרנו לפני שיצרניות הגרניט פורצלן, מעתיקות אותן באופן כמעט מושלם, אבל מי שמחפש אותנטיות אינו מתפשר.

היום רצפות אלו מיוצרות מעט מאד במרוקו ובישראל, אך אינן מגיעות לאיכות שהיו מיצרים פעם, ובכלל על הצבעים אין על מה לדבר. החומר מהן היו עשויות המרצפות בעבר היה מחול ים שנוקה מאד בקפדנות, ערבוב בחומרי דבק טבעיים מהאדמה, ושילוב צבעים טבעיים גם כן. הצורות הנפלאות המעטרות את הרצופים האלו נעשתה על ידי ציירים וארכיטקטים מומחים, בעזרת שבלונות מיוחדות המפרידות צבעים וצורות באופן מושלם. לאחר מכן הוכנסו לתהליך יבוש בתנורים של פעם, כאלו שיוצרים חום מבערה של עץ ופחם, ולאחר שהוצאו מהתנור, נמרחו בחומר שומן טבעי.

כיצד עושים פוליש לרצפה מצוירת?

תהליך ההברקה והניקוי של רצפה מצוירת אינו שונה בהרבה מניקוי בטון מוחלק, רק שכאן אם קודם אמרנו זהירות מרבית, אז פה גם מקצועית נדרשת. הזכרנו לפני שהצבעים ברצפה זו עשויים מחומרים הנמצאים בטבע, זה אומר שרמת הרגישות שלהם לחומרים חריפים היא קריטית, וחבל לאבד יצירה בת מאה. רצפה מצוירת שהתלכלכה כתוצאה מצביעת הדירה, העדיפות הראשונית היא להשתמש אך ורק במים נקיים, ללא כל חומר מסיר צבע.

בעזרת רשת עדינה מאד צריך להסיר את כל הלכלוך כתוצאה מהשיפוץ, ולקרצף עם מכונת פוליש את הרצפה במים נקיים, לפני מריחת חומר ההברקה. החומר המומלץ למריחת הרצפה שונה מעט מאשר בבטון המוחלק, ומומלץ מאד למרוח אותו בסילר מתאים, שיגן על הריצוף לאורך שנים.

פוליש לרצפת צפחה וטרקוטה.

רצפה מסוג צפחה העשויה מבזלת [ החומר הניתז מהרי געש], ורצפה מסוג טרקוטה [ העשויה מחימר] זהות כמעט באופן הטיפול בהן. אמנם רצפת צפחה נוצרת ע"י הטבע ורצפת טרקוטה אינה כך, עדיין טיפול הניקוי זהה, רק החומר הנמרח להחזרת הברק שונה. אגב רצפת טרקוטה נעשית בתהליך זהה לרצפות המצוירות המוזכרות לעי"ל, רק הרבה פחות מסובכות מבחינת היצור שלהן.

רצפות צפחה כיום כבר כמעט לא נמצאות וניתן למצוא אותן עדיין, רק בבתים ששמרו עליהן או בדירות הייטק שמדוגמות בהן להפליא. רצפות הטרקוטה לעומת זאת נמצאות לרוב בחצרות בתים, מסביב לברכות ושבילים נוכל למצוא אותם, וגם על מעקות ורעפים. עם הזמן צבעם דוהה [אגב גם בתוך הבתים], וזאת כתוצאה משימוש בחומרים לא נכונים אך לא רק, גם השמש עושה את עבודתה היטב, וזה הופך את המראה למכוער.

כיצד מבצעים ניקוי ופוליש לרצפת צפחה וטרקוטה

ניקוי רצפת טרקוטה וצפחה מומלץ לנקות בעזרת מכונת פוליש ורשתות תחילה, להסרת שאריות צבע ולכלוך, במידה והתבצע שיפוץ. במידה ולא יתחיל תהליך הניקוי משלב זה, מדללים חומצת מלח בריכוז של 30% במים נקיים, חלוקה של 5% מהתמיסה במים נקיים. שופכים את תכולת החומר והמים על הרצפה אותה אמורים לנקות, מקרצפים את הרצפה היטב, בעזרת מכונה וכרית מתאימה וגסה מתחת.

ולאחר מכן צריך לשטוף את הרצפה [מומלץ בעזרת קיטור בלחץ], ומייבשים אותה היטב לפני מריחת החומר המתאים, לצפחה או טרקוטה. החומר המומלץ להחזרת צבעה היפה של רצפת הצפחה, הוא חומר של חברת סיקה שמספרו הסידורי הוא S 680, והוא מחזיר את הגוון והיופי לרצפה. לעומת זאת לרצפת טרקוטה מומלץ להשתמש בשמן פשתן, לדלל אותו בעזרת טרפנטין דילול של 20% טרפנטין, ולמרוח בעזרת מברשת.

בואו נספר לכם אודותינו

לאחר שקראתם את המאמר המעמיק שלנו פוליש לרצפה לכל ריצוף טיפול שונה, הגיע הזמן שתקראו מי עומד מאחורי הכתבה המושקעת. אנו חברת פוליש וניקיון מומלצת וותיקה העוסקת בניקיון לבתים, אך במשך שלושה עשורים נחשפנו לתחומים רבים ובהם, חידוש והברקת רצפות.

כל שורה שנכתבה במאמר זה ממצה את מרב האינפורמציה הנדרשת, והיא נכתבה על ידי בעל מקצוע מהשורה הראשונה, בתחום הפוליש. השירות שלנו הוא ברמה אחת מעל הרבה חברות העוסקות בתחום זה, וכל עובד שלנו עובר הכשרה מדוקדקת של מנהל עבודה. העובדים שלנו הוכשרו למתן שירות אדיב וסובלני כלפי הלקוח, תוך התחשבות רגשית ואמפתית, כזאת שתפגוש רק בחו"ל.

חברת ניקיון קלינינג סרוויס
חברת ניקיון קלינינג סרוויס

חברת ניקיון ופוליש לבתים ודירות המובילה בישראל. CLEANING SERVICE היא חברת ניקיון ופוליש לבתים ודירות, אחת המובילות והוותיקות בישראל, המספקת ניקיון ו-פוליש לרצפה. חברתנו הוקמה בשנת 1986 ומאז צברה עשרות לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ.
כתובת: רחוב גליפולי 60 תל-אביב

פוליש לרצפת גרניט פורצלן

עוד בנושא

לקבלת הצעת מחיר, השאירו פרטים:

מאמרים אחרונים שעלו לאתר

מידע מקצועי לפי נושא

ניקיון לאחר שיפוץ
נגן וידאו
ניקיון דירה חדשה
נגן וידאו
ניקיון לפני כניסה ואכלוס
נגן וידאו
תוכן עניינים
פוליש לרצפת גרניט פורצלן

עוד בנושא

לקבלת הצעת מחיר, השאירו פרטים:

מאמרים אחרונים שעלו לאתר

מידע מקצועי לפי נושא

ניקיון לאחר שיפוץ
נגן וידאו
ניקיון דירה חדשה
נגן וידאו
ניקיון לפני כניסה ואכלוס
נגן וידאו
תוכן עניינים
ניקיון בתים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר
לניקיון הבית? התקשרו עוד היום 052-6881837
השאירו פרטים ונציגנו יצרו אתכם קשר