ניקיון בתים ודירות – המלצות לניקוי שוטף

תוכן עניינים

ניקיון בית מאוכלס באופן שוטף

ניקיון בתים ודירות מאוכלסים מצריכים ניקוי שוטף. במאמר זה ננסה לעזור לכם כיצד לנקות בקלות יותר וכמובן המלצות לחומרים מתאימים. נתחיל בניקיון העליון שזה התריסים והחלונות בכל הבית ומשם נמשיך לחדרים הרטובים. ולסיום ניקוי הרהיטים וכמובן שמירת הרצפה. חשוב לציין שכל תהליך ניקוי המומלץ להיעשות כשהידיים מכוסות בכפפות גומי אחרת יכולות להיות פעולות גירוי כאלה ואחרות.

ניקיון תריסים וחלונות לבתים

היות ולא ניתן לאחר איכלוס דירה או בית להשתמש בצינור מים, צריך לנקות את התריסים והחלונות בקרצוף ושטיפה מדי פעם אך לא כזאת שתפגע בקירות. בתים הנמצאים על כבישים ראשיים סובלים בדרך כלל מפיח הנמצא תדיר בסביבה. זו הסיבה שהצורך לנקות הוא בתדירות גבוהה. קבלו טיפ – תחילה מלאו שני דליים של מים נקיים. בדלי אחד תוסיפו אקונומיקה של סנו כרבע כוס ובנוסף רבע כוס מסיר שומן של חברת סנט מוריץ. לפני כן ציידו את עצמכם בכלי ניקוי מתאימים כמו מטאטא רך, מטליות שטופות ונקיות וכמובן, כריות קרצוף [סקווטש] של חברת ניקול. תריסים וחלונות שניתן לפרק ואינם כבדים במיוחד, מומלץ מאוד להוציא ממקומם ולנקות באזור החדרים הרטובים – שם תוכלו לשטוף בקלות.

כיצד מנקים תריסים וחלונות

בתחילה ניקח את ראש המטאטא נטבול את כולו בדלי ונתחיל להבריש. היזהרו לא ללחוץ מדי עם היד בזמן הברשת התמיסה שמא ישבר התריס. בעזרת כריות הקרצוף נסבן בעדינות את כל השלבים של התריסים והחלונות אך לגבי חלונות יש להיזהר משריטות לכן בדקו לפני. חלונות בעובי 2-3 מ"מ בדרך כל לא מומלץ להשתמש בכריות של ניקול, עדיף לקרצף בעזרת מטלית רכה להסרת לכלוך גס. אחרי שסיימנו את שלב הסיבון הגיע זמן השטיפה. פשוט מאוד לנקות תריסים וחלונות בחדרים הרטובים בעזרת ברז המקלחת ולייבש במטלית.

בחלונות ותריסים קבועים נשתמש לשטיפה עם דלי המים הנקיים בעזרת מטליות איכותיות של וילדה, נייבש ונבריק היטב לאחר מכן. בחלונות שהגישה אליהן מוגבלת מומלץ להצטייד במגב חלונות מקצועי, ובנוסף מוט ארוך המתחבר אליו וספוג לקרצוף מקדים. יש לציין שבבתים ודירות שאינם סובלים מתנאים אלו שהזכרנו, אינם חייבים להשתמש בחומרים שהמלצנו, אם כי מדי פעם מומלץ. טיפ נוסף וחשוב מאוד להזכיר לניקוי שוטף. במקרים רבים נשארים כתמים מנגיעות שומניות של אצבעותינו על השלבים, צריך לנקות? הדרך הטובה ביותר היא להספיג מטלית באלכוהול כמו אצטון או מדלל 21 שניתן לרכוש בחנויות חומרי בניין ולנגב את הכתמים בעדינות.

ניקיון חדרים רטובים לדירות

חדרים רטובים גם כן מתחלקים לשתי קטגוריות כאלו שהוזנחו במיוחד. יש דירה חדשה יחסית שהניקוי הוא פשוט וניקיון בתים ישנים הוא קשה יותר. נתחיל עם המוזנח מאוד כזה שכל השומנים מהסבון הצטברו על דופן חרס האמבטיה ומרוחים גם כן על קירות החרסינה שלא נדבר על האבנית. יש להצטייד בעזרת כלי ניקוי מכשיר לגרוד עם סכינים חדים [ניתן לרכוש בחנות חומרי בניין], כריות קרצוף וכמובן חומרים מתאימים.

ניקוי קירות חרסינה

החומרים המומלצים לניקוי קירות החרסינה בחדרים הרטובים הם מסיר שומן של חברת סנט מוריץ, אקונומיקה ובמידת הצורך אנטי קלאק של סנו להסרת אבנית. לאחר גירוד ראשוני של החרסינה בעזרת השפכטל, מתיזים את מסיר השומנים מהמתקן ישירות, ממתינים כ10 דקות, ומקרצפים היטב בעזרת הכריות. החומר להסרת אבנית האנטי קלאק של סנו מצוין לניקוי הברזים והמוצרים הסניטרים. הוא מבריק ומחדש אותם כך שאתם ודאי תעמדו פעורי פה. את האסלה במידה והוזנחה מומלץ להוציא המים מתוכה עם סמרטוט רצפה, לשפוך לתוכה חומצת מלח 30%, ולהשרות במשך 30 דקות. לאחר הזמן הרצוי שהאסלה הושרתה צריך לשטוף היטב, מומלץ להשתמש לשפשוף השאריות עם נייר מים P120 שניתן לרכוש בחומרי בניין.

הכיורים, האמבטיות והמקלחונים ינוקו כפי שכבר הסברנו, באופן דומה לניקוי קירות החרסינה, רק שפה חומצת מלח היא מסוכנת ויכולה לגרום לנזק. איטום חומר הסיליקון אינו ניתן לניקוי. אם השחיר פס הסיליקון צריך להסיר זאת עם סכין יפנית, לנקות היטב ולמרוח סיליקון. במקלחונים ישנים נתקלים לא פעם בהצטברות אבנית בפרופילים או גם בחלונות העשויים פלסטיק ישן. ניתן לנקות אותם אך לא באופן מושלם.

ניקיון רהיטים לבתים ודירות

רהיטים הנמצאים בבית מחולקים לפי אופי החומר אותו מנקים. רהיט המצופה פורמייקה בבית או דירה חדשה שונה בניקוי לדוגמא מדירה ישנה. שומן הנוצר כתוצאה מטיגונים מתמשכים לא מצטבר בדירה חדשה. לעומת זאת, בדירה ישנה לא רק שהארונות התלכלכו חיצונית אלא השומן נמצא בכל מקום.

אל תשתמשו בכריות קרצוף לניקוי פורמייקה

במקרה של פורמייקה ניתן לפזר מסיר שומן של סנט מוריץ ולנגב בעזרת מטלית. אין כך המקרה אם מדובר בעץ צבוע או בפלטות הצבועות באפוקסי. לניקוי פורמייקה ניתן להשתמש  במדלל צבע הנקרא טינר 21 כתחליף למסיר שומנים שגם אותו ניתן לרכוש בחנות חומרי בניין.

מסיר שומן פוגע ברהיטים צבועים בתנור

לניקוי רהיטים צבועים בתנור בדרך כלל במטבחים אסור להשתמש בחומרים מסירי שומן או אלכוהול מחשש להסרת הצבע של הלוח. רהיטים ישנים היו נצבעים בעבר לרוב בפוליטורה. החומר ממנו הוא עשוי מורכב משמן פשתן מזוקק לכן מומלץ לנקות בעזרת סנו רהיט. התזת החומר על הרהיט וניגוב תעשה עבודה מצוינת אך לא לפני ניגוב הרהיט בעזרת מטליות מיקרופייבר יבשות להסרת האבק. לוחות המצופות פורמייקה והתלכלכו מכתמי צבע בזמן השיפוץ או שהתמלאו כתמים כתוצאה מבישול במטבח ניתן לנקות בעזרת מדלל 21 או אצטון. איך עושים זאת? מספיגים מטלית לנוזל האלכוהול שברשותנו ומנגבים את לוחות הפורמייקה בצורה אחידה. התוצאה של תהליך זה תפתיע אתכם מאוד.

רהיטים העשויים נירוסטה או ניקל רגישים מאוד

בתים רבים מתהדרים ברהיטים העשויים נירוסטה משולבת זכוכית. יש גם לא מעט רהיטים שהבסיס שלהם לרוב הוא ניקל. אז נתחיל ממה יש להיזהר. חומרים המכילים ריכוז וגם הנמוך ביותר של חומצת מלח פוגעים מאוד בנירוסטה ובניקל ומשאירים כתמים שלרוב לא ניתנים להסרה. גם אקונומיקה אינה מומלצת כלל לניקוי רהיטים אלו. מה שאומר כשאנו שוטפים את רצפת הבית בחומרים אלו, עלינו להיזהר יותר.

כיצד מנקים רהיטי נירוסטה וניקל

יש חומרים רבים שנועדו לניקוי נירוסטה וניקל. אנו ממליצים על חומר של חברת inotan או תרסיס טוב יותר אך מעט יקר של חברת 3M. ניתן לרכוש מוצרים אלו אצל חברת המבריק המקורי הנמצאת ברחוב אליהו איתן ראשון לציון וחברת סעדון ברחוב הנגר איזוה"ת נתניה. יש להצטייד במטליות אשר אינן משאירות סיבים. המומלצות ביותר הם מטליות של חברת universal וטובות יותר של vileda – לביצוע מושלם. החומר הראשוני הוא נוזל משחתי לכן עלינו תחילה למרוח אותו היטב ולנגב אותו בעזרת מטלית עד חידושו והברקתו הסופית. התוצאה בסופו של דבר היא מושלמת.

תרסיס פשוט יותר לביצוע, פיזור החומר על השטח מהיר יותר, עיבוד החומר הוא זהה לכן הקפידו על חריצות, והבריקו היטב .

טיפול שוטף לניקוי רצפות הבית

רצפות בתים הוא עולם בפני עצמו, יש סוגים רבים של רצפות שהחומרים שאתם משתמשים לא רק לא מנקים כראוי אלא גם הורסים. על מנת שאוכל לעזור לכם להשתמש בחומר המתאים, אחלק את המלצתי לסוגי הרצפות הנפוצים ביותר, ונתחיל בגרניט פורצלן.

רצפת גרניט פורצלן

גרניט פורצלן הוא חומר קשיח במיוחד. תהליך ייצור רצפות אלו שהחומר הבסיסי שלהן הוא אבן גרניט נכנס לתנורים בטמפרטורות גבוהות. לכן החומר המומלץ לטיפול רצפת גרניט פורצלן כטיפול שוטף הוא אקונומיקה. נשמע מצחיק אבל זה באמת החומר הטוב ביותר לשטיפה אך מומלץ בריחות נעימים.

ניקוי רצפת גרניט פורצלן

אופן הטיפול הוא כזה – נמלא דלי מים נקיים ונוסיף אקונומיקה כחצי כוס, נסבן היטב את הרצפה בעזרת מטאטא ונשטוף במים נקיים. יש לציין שלאורך כל זמן השטיפה, חייבים לוודא שהמים נקיים לחלוטין ולהחליף במידת הצורך, ושהסמרטוט נקייה לחלוטין לפני ובזמן השטיפה. ידוע שרצפות גרניט פורצלן מרוצפות כך שבין החיבורים סתמו ברובה, עם הזמן הרובה משחירה והרצפה נראית במצב לא טוב, אז איך מנקים? מומלץ לנקות זאת בעזרת חומר שנקרא H.G לגרניט פורצלן. היבואן נמצא ברחוב סלמה בתל אביב. אופן הניקוי נעשה כך – מדללים את חומר הניקוי כמוסבר בהוראות השימוש, מפזרים את החומר רק באזור החריצים ומברישים בלחיצות חזקות בעזרת מברשת קרצוף. לאחר שסיימתם את שלב הקרצוף שטפו את הרצפה עם מים נקיים, והברישו היטב את את החריצים עם מטאטא רך. אתם תהיו המומים מהתוצאה.

רצפות ישנות פשוטות מסוג טראצו

רצפות טראצו נמצאו בעבר בכל בית בישראל, רצפות אלו מצוינות וחזקות במיוחד אם כן נשמור עליהן שיראו יפות ומבריקות. רצפה זאת מאוד רגישה לחומרים המכילים חומצת מלח, חומרים חריפים תוקפים את הטקסטורה יוצרים בה כתמים שעם הזמן משחירים והרצפה תראה זוועה. מומלץ  לבצע קודם כל את הטיפול המתמשך באמצעות פוליש קריסטל עם מכונת פוליש. כך שימור ההברקה והנראות המהממת תישאר לאורך זמן. נקודה חשובה להבהרה היא שגם אם לא ביצעתם הברקה קריסטלית ניתן להבריק ע"י טיפול שוטף ולא תצטרכו חברת פוליש לכך.

טיפול שוטף לרצפת טראצו

כיצד אם כן מטפלים ברצפה זו? תחילה מקרצפים את הרצפה עם מברשת קרצוף לשטיחים בתוספת מסיר שומנים ומעט אקונומיקה. פעולת קרצוף הרצפה מסוג שהזכרנו תעשה אחת לשנה וחצי ושאר השטיפות כפי שנסביר ימשיכו באופן שוטף בכל פעם שנשטוף את הרצפה. נקו את כל השטח היטב עם מים נקים והקפידו כמובן על סמרטוט נקייה, לאחר מכן מלאו חצי דלי מים נקיים והוסיפו תמיסת סנו סופר פוליש, כרבע כוס. שטפו בעזרת מטלית שוב את כל הרצפה עם המים והתמיסה, גרפו את המים היטב ויבשו את הרצפה בעזרת אותה מטלית. טיפול לאורך זמן באופן הזה יבריק את הרצפה ברמת הברקה של פוליש קריסטל, וישמר לאורך זמן אפילו יותר מכל הברקה אחרת.

רצפת שיש

רצפות מסוג שיש מונים סוגים רבים. חלקם עדינים מאוד וחלקם פחות אך המשותף לכולן היא בדרך כלל הנראות המבריקה מאוד. לשמירה על רצפות אלו מומלץ להזמין חברה לטיפול ראשוני על מנת להבריק ע"י פוליש המתאים לרצפת שיש מתאים ומריחת סילר במידת הצורך להגנה מספיגה. חומרים מומלצים לשטיפה הם חומרי האגאקס של יעקובי לניקוי כללי ובמידה והריצוף עבר הברקת קריסטל גם סנו משמר קריסטל.

ניקוי רצפת שיש בשוטף

תחזוקה שוטפת של רצפות אלו הוא פשוט מאוד. תחילה מלאו שני דלים של מים, הצטיידו במטלית שטופה ונקייה לחלוטין וחומר מתאים לניקוי. החומרים שאנו ממליצים לטיפול שוטף הם אגאקס כנוזל ניקוי להוסיף לדלי כרבע כוס ולשטוף היטב את הרצפה. עדיף אפילו לשפשף בעזרת מטאטא. גירפו את המים ועברו לשלב הבא שזה להוסיף שלושה פקקים מהסנו מגן קריסטל. ערבבו את המים כדי שהחומר ידולל כיאות. מומלץ ללחוץ קלות על המגב בזמן השטיפה כך המטלית תספיג את החומר. גירפו את המים וייבשו היטב עם אותה מטלית.

ניקוי שוטף לריפודים ושטיחים

לניקוי מסוג זה יש המון המלצות יעילות מאוד אך לא כל ניקוי שטיחים וריפודים יכול להעשות ללא עזרה מכנית שזה אומר ע"י חברה מקצועית. לרוב ניתן לנקות בדים מרופדים ושטיחים בעזרת קצף לניקוי של סנו, אך לא כל הכתמים יוצאים ובמיוחד כתמים שומניים, שנשארו ממגע או ישיבה. חומרים מתאימים לניקוי הם אוקסיגן המכיל מי חמצן. צריך לדעת כיצד מנקים עם חומרים אלו, ובאיזה מינון לערבב אותם. הכלים הדרושים לביצוע הניקוי הם מברשת קרצוף עם שערות פלסטיק קשות, ומטליות אשר אינן משאירות סיבים לאחר ניגוב. נמלא שני רבעיי דליי מים. לאחד נוסיף כרבע כוס אוקסיגן והשני נשאיר עם מים נקיים לשטיפה וניגוב לאחר הקרצוף. נטבול את מברשת הקרצוף בדלי ונקרצף היטב את אזור הכתם. לאחר מכן ננגב בעזרת מטלית טבולה במים נקיים. התוצאה תפתיע.

חברתינו מספקת שלל פתרונות ללקוחותיה. הצטרפו גם אתם לדף הפייסבוק שלנו ותקבלו לא רק טיפים, אלא גם שירות סובלני ואנושי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חברת ניקיון קלינינג סרוויס
חברת ניקיון קלינינג סרוויס

חברת ניקיון ופוליש לבתים ודירות המובילה בישראל. CLEANING SERVICE היא חברת ניקיון ופוליש לבתים ודירות, אחת המובילות והוותיקות בישראל, המספקת ניקיון ו-פוליש לרצפה. חברתנו הוקמה בשנת 1986 ומאז צברה עשרות לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ.
כתובת: רחוב גליפולי 60 תל-אביב

kitchen

עוד בנושא

לקבלת הצעת מחיר, השאירו פרטים:

מאמרים אחרונים שעלו לאתר

מידע מקצועי לפי נושא

ניקיון לאחר שיפוץ
נגן וידאו
ניקיון דירה חדשה
נגן וידאו
ניקיון לפני כניסה ואכלוס
נגן וידאו
תוכן עניינים
kitchen

עוד בנושא

לקבלת הצעת מחיר, השאירו פרטים:

מאמרים אחרונים שעלו לאתר

מידע מקצועי לפי נושא

ניקיון לאחר שיפוץ
נגן וידאו
ניקיון דירה חדשה
נגן וידאו
ניקיון לפני כניסה ואכלוס
נגן וידאו
תוכן עניינים
ניקיון בתים
מעוניינים לקבל הצעת מחיר
לניקיון הבית? התקשרו עוד היום 052-6881837
השאירו פרטים ונציגנו יצרו אתכם קשר